Společnost za Gaetzovým tvrzením mafie „Antifa“ říká, že je to lež

Politika


Společnost za Gaetzovým tvrzením mafie „Antifa“ říká, že je to lež

Trumpovi spojenci touží odvrátit vinu za Středeční útok na sčítání prezidentských voleb tvrdili, že výtržníci byli „antifa“ infiltrátoři, citovali aWashington Timeszpráva o důkazech sestavených málo známou společností pro rozpoznávání obličejů spojenou s krajně pravicovým blogem.

Ale společnost ve středu příběhu říkáTimesčlánek je podvod a chce stažení a omluvu.


Tak jako Kapitolská policie se snažila vyčistit kongresový komplex ve středu večer,Timesreportér Rowan Scarborough zveřejněno příběh, který tvrdil, že společnost XRVision, která se zabývá rozpoznáváním obličejů, měla důkaz, že někteří z výtržníků byli ve skutečnosti levicoví agitátoři proti fašismu, včetně jednoho „stalinistického sympatizanta“.

„Firma pro rozpoznávání obličejů tvrdí, že Antifa infiltrovala Trumpovy demonstranty, kteří zaútočili na Capitol,“ zněl titulek článku.

Scarboroughův článek byl založen výhradně na rozhovoru s anonymním „vysloužilým vojenským důstojníkem“, který tvrdil, že viděl data XRVision, která dokazovala, že dva z výtržníků byli členy „Philadelphia Antifa“. Příběh neobsahoval žádné obrázky údajných antifa infiltrátorů ani jiné důkazy.

Navzdory skutečnosti, že Trump propagoval shromáždění celé týdny, zatímco jeho příznivci otevřeně plánovali nepokoje na protrumpovských webech, kolem pravicových médií se raketově rozšířila ospravedlňující myšlenka, že nepokoje byly tajným antifa spiknutí. Moderátorka Fox News Laura Ingrahamová to prohlásila za „rozvíjející se“ příběh v tweetu, který byl recirkulován více než 35 000krát.


Rep. Mo Brooks (R-AL) tweetoval příběh jako důkaz přibývajících důkazů antifa schématu. Rep. Matt Gaetz (R-FL) dokonce citovalWashington Timespříběh na půdě sněmovny během sčítání volebních hlasů.

'Nevím, jestli jsou ty zprávy pravdivé, ale.'Washington Timesprávě oznámil docela přesvědčivé důkazy od společnosti pro rozpoznávání obličejů, že někteří z lidí, kteří dnes porušili Kapitol, nebyli Trumpovými příznivci,“ řekl Gaetz. 'Vydávali se za Trumpovy příznivce a ve skutečnosti byli členy násilné teroristické skupiny antifa.'

Ale XRVision, společnost v centru příběhu, říkáTimespříběh je úplně vymyšlený. V prohlášení poskytnutém právníkem společnosti XRVision uvedl, že její software pro rozpoznávání obličeje ve skutečnosti identifikoval dva neonacisty a příznivce QAnon.

'Došli jsme k závěru, že dva z jednotlivců (Jason Tankersley a Matthew Heimbach) byli spojeni s Marylandskými skinheady a Národním socialistickým hnutím,' stojí v prohlášení. „Tyto dvě jsou známé nacistické organizace, nejsou to Antifa. Třetí identifikovaný jedinec (Jake Angeli) byl herec s určitou historií propagace QAnon. Ani pro něj nebyla provedena žádná identifikace Antifa.“


XRVision podle prohlášení požaduje stažení a omluvu.

„XRVision je hrdý na přesnost své technologie a považuje publikaci Washington Times za vyloženě lživou, zavádějící a pomlouvačnou,“ stojí v prohlášení. „Náš právní zástupce je v kontaktu s Washington Times a nařídil jim, aby ‚přestali‘ od jakýchkoli nároků týkajících se získávání analytických zdrojů XRVision, stáhli současná tvrzení a zveřejnili a (sic) omluvu.“

TheWashington Timesnereagoval na žádost o komentář.

XRVision je úzce spjata s pravicovým hoaxovým blogem The Gateway Pundit a často poskytuje svou technologii, takovou, jaká je, k propagaci útoků na liberální postavy a falešných tvrzení o podvodech s voliči. V roce 2019 The Gateway Pundit smazáno falešný příběh založený na „datech“ XRVision, který falešně předpokládal, že ukazuje, že otec poslance Ilhana Omara (D-MN) byl somálský válečný zločinec.


Toto není poprvéWashington Timespropagoval pravicový podvod s odkazem na bývalého vojenského činitele. V roce 2018 papír zveřejněno sloupek bývalého admirála, který tvrdil, že dokazuje, že zavražděný zaměstnanec Demokratického národního výboru Seth Rich a jeho bratr Aaron Rich ukradli e-maily DNC a dali je WikiLeaks. Noviny později sloupek stáhly a omluvily se za jeho zveřejnění ve snaze urovnat soudní spor podal Aaron Rich.