Pád Rogera Ailese krok za krokem

Umění A Kultury


Pád Rogera Ailese krok za krokem

Zatímco předseda Fox News Roger Ailes v polovině července bojoval s nejhorší krizí svého profesního života – katastrofou, kterou si sám způsobil desetiletími údajného sexuálního obtěžování a zneužívání ženských podřízených –, on a jeho třetí manželka Elizabeth zaměřili svou palbu na Megyn. Kelly.

PodleNew YorkGabriel Sherman z časopisu ve svém nejnovějším Opus Fox News Ailesovi, publikovaném online v pátek ráno a zamýšleném jako titulní článek příštího čísla, byli „zuřiví“ na jeho někdejšího chráněnce, nyní nejjasnější hvězdu konzervativní kabelové zásuvky. ho veřejně neobhajovat v návaznosti na vystřelenou kotvu Senzační žaloba Gretchen Carlsonové údajné obtěžování a odplata za odmítnutí jeho sexuálních žádostí.


Sherman s odkazem na zdroj Fox News uvádí, že Elizabeth Ailesová chtěla, aby oddělení pro styk s médii, které je notoricky známé, zveřejnilo agresivní fotografie 45leté Kelly, zveřejněné před lety v roceGQčasopis, aby zdiskreditoval a zahanbil Kelly za její mlčení, zatímco mnoho dalších žen z Foxu se veřejně stavělo na obranu svého šéfa. Oddělení pro styk s médii odmítlo požadavek Elizabeth Ailesové (stejně jako několik dalších podivných taktik týmu Ailes, zdroj řekl The Daily Beast).

Toto je jen jedno ze šťavnatých odhaleníNew YorkPoslední opus redaktora magazínu National Affairs Sherman – dosud nejpodrobnější popis toho, jak Ailes údajně řídil Fox News jako nejziskovější dceřinou společnost 21st Century Fox, která ročně vyhodila miliardu dolarů, a jako jeho osobní léno a sexuální službu.

Zatímco svržený Ailes má smluvně zakázáno podílet se na spuštění konkurenčního kanálu Fox, jako je široce předpovídaná Trump TV, ošklivá obvinění, která ho obklopují, mu nezabránila hrát poradní roli v prezidentské kampani Donalda Trumpa . Legendární bývalý republikánský politický poradce Ailes pomohl nominantovi Republikánské strany připravit se na nadcházející prezidentské debaty proti Hillary Clintonové.

Ailes prostřednictvím svých právníků popřel mnoho obvinění vyplývajících z Carlsonovy žaloby, zejména ve zprávách Shermana v posledních několika týdnech. V obzvláště znepokojivém vývoji Sherman hlásí, že Ailes „ovládl Fox News jako dozorčí stát“ a instruoval šéfa inženýrství Warrenu Vandeveerovi, aby umístil na různá místa blízké kamery, které Ailesovi umožnily sledovat dění v kancelářích. studia, zelené místnosti, zadní vchod do ústředí sítě v centru Manhattanu a Ailesovy domovy.


IT oddělení Foxu také monitorovalo e-maily zaměstnanců, uvádí Sherman. V anekdotě, která neprospívá spoluprezidentovi Fox News Billu Shineovi, Ailesovu bývalému zástupci, který byl povýšen po Ailesově náhlém odchodu, se Shine zasmál, když Ailes si všiml Jamese Murdocha kouřil cigaretu na jedné ze svých blízkých obrazovek a vtipkoval: 'Řekni mi, že ústa nenasála kohouta.' (Shine řekl Shermanovi prostřednictvím mluvčího, že si na incident nepamatuje.)

Fox News, která obcházela zákon, získala telefonní záznamy novinářů, uvádí Sherman, a Dianne Brandi, generální rada společnosti, najala na konci roku 2010 soukromého detektiva, aby získal osobní záznamy z domova a mobilního telefonu Joe Struppa, reportéra liberálů. hlídací skupina Media Matters, která v několika článcích citovala anonymní zdroje společnosti. Stalo se tak krátce předtím, než v Británii propukl skandál s hackováním telefonů, kde byli Murdochovi nuceni zavřít populárníNovinky ze světabulvár v reakci na veřejné pobouření. (Brandi popírá, že by to udělala.)

Media Matters v reakci na Shermanův příběh v pátek oznámila, že zvažuje své právní možnosti a požaduje trestní vyšetřování údajného sledování novinářů Fox News. „Tohle byla kultura. Získání telefonních záznamů nikoho nepřinutí mrknout,“ řekl Shermanovi jeden z manažerů Foxu.

Pokud jde o Megyn Kelly, její rozhodnutí zakročit proti svému bývalému mentorovi zřejmě zpečetilo jeho osud. Podle Shermanova posledního, když Carlsonův soudní proces vybuchl, Kelly se svěřila Jamesi Murdochovi – který spolu se svým starším bratrem Lachlanem a otcem Rupertem řídí mateřskou společnost Fox News, 21st Century Fox –, že před deseti lety byl začínající právní korespondent ve Washingtonu a procházel rozvodem, Ailes „udělal obtěžující komentáře a nevhodně ji objímal ve své kanceláři“.


Shermanová uvádí, že Kelly, bývalá právní zástupkyně ve vysoce výkonné washingtonské právnické firmě, navázala spojenectví s Murdochovými syny a že Lachlan osobně schválila zálohu 6 milionů dolarů na její nadcházející knihu, kterou letos na podzim vydá Murdochova dceřiná společnost HarperCollins. Oba Murdochovi synové – na rozdíl od jejich otce, žádní Ailesovi fanoušci – ji povzbudili, aby zopakovala svůj popis Ailesova pochybení právní firmě Paul, Weiss, která prováděla interní přezkoumání Carlsonových obvinění.

Kelly, jejíž vztah s Ailesem se v posledních několika měsících vzdálil, do značné míry kvůli Ailesovu komplikovanému vztahu s Donaldem Trumpem, zněla na poplach ohledně Ailesova špatného chování již v roce 2012, když varovala tehdejšího PR šéfa Fox News Briana Lewise. že nejvyšší šéf byl lehkomyslný a že škodlivé anekdoty o jeho chování by se mohly objevit v Shermanově knižní biografii, která vyšla v roce 2014.

Lewis předal Kellyiny obavy Ailesově důvěryhodné výkonné asistentce Judy Laterzové a požádal ji, aby ho varovala, aby přestal obtěžovat podřízené, ale místo toho, aby zinscenovala intervenci, řekla Ailesovi, že Lewis je neloajální; byl vyhozen o necelý rok později.

Nejpoutavějším odhalením v Shermanově zprávě – alespoň pro lidi, kteří pracují ve Fox News, kde jsou náklady na nízký produkční a podpůrný personál mikroskopicky zkoumány – je to, že Ailes zařídil, aby Laterze za její citlivou práci vyplácela 2 miliony dolarů ročně. . Sherman uvádí, že Laterzin popis práce zahrnoval identifikaci atraktivních mladých žen, které by se Ailesovi mohly líbit, a domlouvání soukromých schůzek s Ailesem v jeho kanceláři podobné bunkru. Laterza také vymyslel kancelářský deník Ailesových mladých návštěvníků pomocí falešných jmen, uvádí Sherman.


Laterza, který nereagoval na Shermanovu žádost o komentář, opustil společnost spolu s Ailesem, když byl 21. července nucen rezignovat s nahlášeným odstupným ve výši 40 milionů dolarů.

Ailesovi právníci, Susan Estrich a Marc Mukasey, nereagovali na žádost The Daily Beast o komentář k Shermanově příběhu do uzávěrky. Kelly také nereagovala na žádost o komentář a mluvčí Fox News i 21st Century Fox odmítli Shermanovu zprávu zohlednit.

Další zajímavosti ze Shermanova účtu:

* Jak se stále více žen přihlásilo, aby odhalily svá nepříjemná setkání s Ailesem, svolal mimořádnou schůzku s dlouholetým přítelem Rudym Giulianim a právníkem Marcem Mukaseym, chráněncem Giuliani, ve svém domě v Garrisonu v New Yorku a tato obvinění rázně odmítl. Druhý den ráno Ailes a jeho žena Elizabeth proměnili jeho kancelář ve druhém patře ve Fox News na válečnou místnost. „Všechno je to blbost! Musíme se tomu postavit,“ řekl vedoucím pracovníkům. 'Tohle není o penězích.' Jde o jeho odkaz,“ řekla Elizabeth Ailesová.

* Ailes řekl svým manažerům, že „byl pronásledován liberálními médii a Murdochovými syny. Ailes si stěžoval generálnímu právníkovi 21st Century Fox Gersonu Zweifachovi, že James, jehož manželka pracovala pro Clinton Foundation, se ho snažila zbavit, aby pomohla zvolit Hillary Clintonovou. V jednu chvíli Ailes pohrozil, že odletí do Francie, kde byl Rupert na dovolené se svou ženou Jerry Hall, ve snaze zachránit si práci.

* „Několik dní před první debatou republikánské strany o Foxu v srpnu 2015 Murdoch – kterému se nelíbila Trumpova protiimigrantská rétorika – „zavolal Ailese domů. „Už to trvá dost dlouho,“ řekl Murdoch... Murdoch řekl Ailesovi, že chce, aby moderátoři debat Foxu – Kelly, Bret Baier a Chris Wallace – zatloukali Trumpa do různých problémů.

* Sherman uvádí: „Murdoch obvinil Ailese z toho, že položil základy pro Trumpovu kandidaturu. Ailes dal Trumpovi, jeho dlouholetý přítel , týdenní call-in segment naFox & Friendsozvučit se k politickým otázkám,“ zejména Trumpova kampaň proti Obamovi. „Ailes také obědval s Trumpem dny před zahájením své prezidentské kampaně a podle zdrojů blízkých Trumpovi a Ailesovi mu během primárek poskytoval politické rady. (A ve dnech poté, co Carlson podala svou žalobu, Trump radil Ailesovi, jak se vypořádat s krizí, dokonce doporučil právníka.)

* Elizabeth Ailesová „říká, že nese všechna odhalení obzvláště těžce, podle čtyř zdrojů blízkých rodině,“ uvádí Sherman. Častý komentátor Fox News Rudolph Giuliani, který celebroval jejich svatbu v roce 1997, řekl Rupertu Murdochovi, že se s Ailesem pravděpodobně rozvede. Dvakrát rozvedený Guiliani, odborník na neúspěšná manželství, předpověděl: 'Toto manželství nevydrží.')

* Ailes „použil Foxovu výplatní listinu jako sponzorský nástroj, přiděloval práci republikánským politikům, přátelům a politickým činitelům“, jako například udělal ze svého osobního právníka Petera Johnsona Jr. pravidelného komentátora pořadů Fox, a to i přes jeho nižší úroveň. - vzduchový výkon. (Zaměstnanci Fox News přezdívali Johnsonovi „nezbytné,“ uvádí Sherman.) Manny Alvarez, lékař Ailesovy manželky, se stal lékařským komentátorem. Ailes také umístil loajální bývalé osobní sekretářky na klíčové citlivé pozice. Sherman uvádí, že bývalá sekretářka Ailes Nikole Kingová byla například poslána na finanční oddělení, kde se starala o Ailesovy osobní výdaje.

* Počínaje rokem 2014 používal Carlson svůj iPhone k tajnému nahrávání svých soukromých schůzek s Ailesem a zachycoval četné případy sexuálního obtěžování, včetně jeho údajného komentáře citovaného v její žalobě: „Myslím, že ty a já jsme měli mít sexuální vztah po dlouhou dobu. předtím, a pak bys byl dobrý a lepší a já bych byl dobrý a lepší. Někdy se problémy řeší snáze“ tímto způsobem. 'Jsem si jistý, že můžeš dělat sladké nic, když chceš,' poznamenal údajně v jiném rozhovoru.

* Poté, co se odpoledne 19. července objevily zprávy, že se Kelly ozvala, Ailesova právnička Susan Estrich se pokusila poslat Ailesovo odmítnutí [Mattovi] Drudgeovi, ale omylem poslala e-mailem návrh Ailesova navrhovaného odstupného, ​​který Drudge místo toho krátce zveřejnil.

* Večer před jeho formálním vypuzením „Ailes dostal zákaz vstupu do centrály Fox News, jeho firemní e-mail a telefon byly vypnuty. Odpoledne 21. července, několik hodin předtím, než měl Trump přijmout republikánskou nominaci v Clevelandu, Murdoch zavolal Ailese do svého newyorského přístřešku, aby vypracoval dohodu o odstupném. James chtěl, aby byl Ailes propuštěn z důvodu, podle osoby blízké Murdochovým, ale po přezkoumání jeho smlouvy se Rupert rozhodl zaplatit mu 40 milionů dolarů a ponechat si ho jako ‚poradce.‘ Ailes zase souhlasil s několikaletou konkurenční doložka, která mu brání přejít do konkurenční sítě (ale zejména ne do politické kampaně).