Newsmax možná nezničí Fox News, ale obtěžuje z toho hovno

Polovina


Newsmax možná nezničí Fox News, ale obtěžuje z toho hovno

Po letech vypěstování si dostatečného vlivu na to, aby převzala Fox News, dosáhla konkurenční konzervativní síť Newsmax TV konečně nějaký úspěch a nahlodala hodnocení nejsledovanějších outletů natolik, že je vyděsila.

Ale otázka, kterou si pozorovatelé médií kladou směřující do nového roku: Jak dlouho to vlastně může trvat?


Newsmax dřel v suterénu – jak z hlediska hodnocení, tak z hlediska své amatérské produkční hodnoty – deset let, než si po volbách v roce 2020 získal proslulost hlavního proudu a stovky tisíc nových denních diváků, a to díky svému plnému přijetí volebního popření MAGA.

Otevřeně se chopit odcházejícího prezidenta Donalda Trumpa vztek na Fox News —za svou ranou projekci, kdy Joe Biden vyhrál Arizonu a o několik dní později i Bílý dům — a davy rozčarovaní konzumenti pravicových médií zpívání' Fox News je na hovno! “ mimo volební kanceláře a napříč sociálními médii si Newsmax dal záležet na tom, aby se naplno věnoval konspiračním teoriím o podvodech s voliči a tvrzením o „ukradených volbách“.

S rozšířeným seznamem na vzduchu s bývalými hvězdami Fox News, trosečníky MAGA a přívrženci pravice Newsmax nahou apeloval na prezidenta a jeho nejvěrnější fanoušky a prohlásil, že nebude promítat volby pro Bidena, bez ohledu na realitu. (Zvláštní a nakonec performativní vychloubání, vzhledem k tomu, že Newsmax nemá rozhodovací zpravodajský pult, který by za normálních okolností takové hovory uskutečňoval.)

Strategie se pro Newsmax okamžitě vyplatila, protože síť, která se před několika měsíci snažila získat 10 000 diváků během několika hodin, náhle zaznamenala exponenciální růst své sledovanosti. A zdálo se, že velká část těchto očních bulv se přesunula z Fox News.


„[CEO společnosti Newsmax Chris] Ruddy nemusí soutěžit s Foxem, musí být vnímán jako soupeř s Foxem.“ — Zasvěcenec Newsmax

V porovnání předvolebních (28. září až 1. listopadu) sledovanosti s těmi po volbách (9. listopadu až 17. prosince) zaznamenal Newsmax ohromující růst ve všech svých časových úsecích, zatímco Fox News utrpěl dvouciferný pokles každý všední den show mezi 6:00 a 12:00 ET. Největší nárůst Newsmaxu přišel zejména mezi 16:00. a 20:00, hodiny vedoucí do hlavního vysílacího času, který udržuje tolik televizního zpravodajství.

Během těchto podvečerních slotů zaznamenal Newsmax celkový nárůst publika o úžasných 497 procent nebo 502 000 diváků. Zatímco CNN (14 procent) a MSNBC (4 procenta) se také těšily mírnému povolebnímu nárůstu sledovanosti, Fox News zaznamenala během tohoto období pokles o 38 procent a celkový počet diváků 1,3 milionu.

Nikde není únik hodnocení Foxu tak patrný než v jeho „tvrdých zprávách“ od 18 do 20 hodin, kdeZvláštní zpráva s Bretem BaieremaPříběh s Marthou MacCallumovou, resp. Baierův program například ztratil 39 procent svých diváků, zatímco Newsmax'sSpicer a spol. získal 667 procent. MacCallumova show mezitím po volbách klesla o 44 procent své sledovanosti, zatímco zapálený Trumpův patolízal a bývalý moderátor Foxu Greg Kelly na Newsmax získal 486 procent.

A za chvíli to pravděpodobně spustí největší poplach pro Fox News, Kelly ve skutečnosti vytáhli vítězství v hodnocení head-to-head proti MacCallumovi 9. prosince, losováníPříběhv klíčové reklamní demografické skupině diváků ve věku 25–54 let s 239 000 domácnostmi Nielsen ve srovnání s jejími 203 000. V posledních týdnech Kellyho show občas přilákala milion diváků. Před volbami měl těžké časy, aby přilákal i 100 000 celkových diváků nebo 10 000 z nich v klíčové demografické skupině.


reklama

Denní hodiny od 9 do 16 hodin. byly také děravé pro Fox News, které za tu dobu ztratily 39 procent své celkové sledovanosti, zatímco Newsmax přivítal 455procentní nárůst. CNN zaznamenala zvýšení denní sledovanosti o 18 procent, zatímco MSNBC zůstala po volbách na stejné úrovni. (CNN má také vedl v celkovém denním hodnocení , a to jak v celkové sledovanosti, tak ve sledovanosti ukázek, ode dne voleb.)

Newsmax se však trochu vrátil na zem. Síť má v porovnání s prvními dvěma týdny po volbách pokles o 27 procent z celkového počtu diváků. Podobné propady přitom zaznamenaly i ostatní sítě.

A Fox News nakonec dokončil rok 2020 jako nejlépe hodnocená základní kabelová síť s nejvyšším hodnocením v historii kabelových zpráv. Ale zaznamenala další trendy z konce roku, které si možná zaslouží poplach:Fox & Friends, dlouho ranní král sledovanosti, ztratil po volbách 35 procent svých diváků, zatímco jeho rival, MSNBCDobré ráno Joe, vyhrál slot od 6:00 do 9:00 šest týdnů v řadě.

Jinými slovy, s použitím mučené metafory: Newsmax uřízl Fox News nohy právě tolik, aby ji vystavil nebezpečí, že bude občas sražen na úroveň svých hlavních konkurentů.


Navzdory intenzivnímu nárůstu sledovanosti představuje sledovanost Newsmax stále jen zlomek denního publika Fox News, ve srovnání s obchodními kabelovými kanály, jako jsou CNBC a Fox Business.

reklama

A zasvěcenci Foxu trvají na tom, že kromě nedávného růstu Newsmax nepředstavuje žádnou skutečnou hrozbu pro korunovační klenot Murdochovy říše.

'Fox se pomalu vyšplhá zpět, ne na úroveň z volebního roku, ale skoro se jim daří lépe, když bojují do kopce, když jsme to my proti světu, ti blázniví liberálové,' řekl The Daily Beast člověk obeznámený s vnitřním fungováním Fox News. . 'Myslím, že se zhroutí celé hřiště.'

„Volby odhalily trhliny mezi tvrdou pravicí a realitou. Trump má 25 nebo 30 milionů lidí, kteří budou věřit opravdu čemukoli, co řekne,“ jeden zdroj řeklThe Washington Postv polovině prosince . 'Znepokojení je pravděpodobně krátkodobé - můžete mít krátký čas, kdy Trump skutečně obrátí některé lidi proti nám.' Z dlouhodobého hlediska si nemyslím, že tito konkurenti jsou v pozici, aby skutečně porazili Fox.'

Během UBS Global TMT Virtual Conference počátkem prosince se mezitím finanční ředitel Fox Corporation Steve Tomsic přímo zabýval otázkou rostoucího hodnocení Newsmax. „V našem těle nemáme aroganci, takže nebereme na lehkou váhu potenciál pro konkurenci, ať už jde o stávající druh klasického MSNBC nebo CNN, nebo druh nově vznikajících, jako jsou Newsmax a OANN,“ řekl. , přičemž novým konkurentům dodává následující varování: „Lidé mají zjednodušený názor, že Fox News má tři hodiny hlavního vysílacího času, od pondělí do pátku. Služba a skutečný byznys jsou mnohem širší než to.“

Skutečnost, že Fox News – alespoň prozatím – klesla zpět na úroveň CNN a MSNBC, se vedení neztratila a zdánlivě vyústila ve výrazně tvrdě pravicový a názorově orientovaný redakční posun v sítě, zejména během jejích údajně více „přímých zpráv“ hodin.

V polovině listopadu Fox News oznámila, že rozšíří „zpravodajství a analýzy“ z vysoce hodnoceného, ​​krajně pravicového hlavního vysílacího pořadu Tuckera Carlsona do dalších částí sítě. Od té doby se v pořadech s takzvanými „tvrdými zprávami“ objevilo více segmentů soustředěných kolem monologů a názorových komentářů nejen z Carlsonova programu, ale i z dalších pořadů v hlavním vysílacím čase.

reklama

Kromě toho, zejména mezi více zjevně protrumpovskými osobnostmi sítě, došlo k znatelnému tlaku na přijetí volebního popírání, což propůjčilo důvěryhodnost některým z nejpodivnějších spiknutí s volebními podvody, které rozšiřují prezident a jeho spojenci – to vše navzdory zprávám sítě. kancelář hlásí, že taková tvrzení jsou nepravdivá.

To zahrnovalo poskytnutí Trumpových právníků Rudy Giuliani a jeho znovu - znovu vypnuto crank sidekick Sidney Powell dostatek vysílacího času, aby křičel nepodložená tvrzení o zkorumpovaném volebním softwaru navrženém tak, aby ukradl miliony hlasů Trumpovi.

Prezident mezitím pokračoval ve veřejném napadání své někdejší oblíbené sítě, obviňoval je z prohry ve volbách a oslavoval pokles jejich sledovanosti, zejména v denních hodinách, o nichž se dlouho domníval, že jsou vůči němu zaujaté jen kvůli zločinu hlášení zpráv.

Trump také tvrdil, že „lidé na nejvyšších úrovních Foxu“ oslovili jeho tým ve snaze napravit údajně narušený vztah, o něco, o čem v tuto chvíli nevyjadřoval žádnou touhu pokračovat. 'Chce je přimět zaplatit,' zdroj řekl Axios a dodal, že prezident se extrémně soustředí na poslední problémy Foxova hodnocení.

reklama

Ale válka mezi Fox News a Newsmax (a jejich krajně pravicový konkurent One America News ) vidět, kdo může dojít nejdál s nedemokratickými volebními lžemi, se může nakonec ukázat jako příliš nákladné pro menší prodejny, aby držely krok.

Smartmatic a Dominion Voting Systems, dvě hlasovací softwarové společnosti v centru nepokrytých volebních spiknutí Trumpworld, obě signalizovaly Bílému domu a jeho pravicovým mediálním spojencům, že by v roce 2021 mohly čelit právním krokům kvůli šířícím se lžím a nepravdivým tvrzením. o zapojení firem do voleb.

Smartmatic, který byl obviněn ze spiknutí s dávno mrtvým diktátorem Hugo Chávezem a liberálním filantropem Georgem Sorosem za účelem zvrátit volby , podnikla dosud nejkonkrétnější opatření a vydala dopisy Fox News, Newsmax a OAN, ve kterých vyhrožovala právními kroky a požadovala úplné stažení všech takových nároků.

Právníci prvního dodatku věří, že tyto případy budou mít opodstatnění, a sítě jako takové reagovaly.

Fox natočil část s ověřením faktů se specialistou na volební systémy, který vyvracel tvrzení o Smartmaticu některých vlastních hostitelů sítě, a poté ji odvysílal ve třech samostatných pořadech. Newsmax mezitím zveřejnil obsáhlé prohlášení bod po bodu, které odhaluje četné nepravdy učiněné v jeho vysílání o Smartmatic a Dominion, které Powell a další představitelé Trumpa spletli a obvinili ze spolupráce na „zmanipulování“ voleb pomocí algoritmů.

Jeden moderátor Newsmax jménem John Tabacco si veřejně stěžoval, že „byl šikanován“, aby si přečetl prohlášení (a vyzval podivínský bývalý generální ředitel společnosti Overstock Patrick Byrne skočit a zachránit den ), ale síť stála pevně ve svém středu. Stažení bylo několikrát přečteno ve vysílání a generální ředitel Chris Ruddy se nechal slyšet, že po měsíci, kdy to odmítal, bude síť nyní označovat Joea Bidena jako zvoleného prezidenta poté, co sbor voličů potvrdil hlasy.

reklama

Zdá se však, že Newsmax (spolu s Fox, OAN a dalšími) stále hledí dolů ze sudu potenciálních soudních sporů.

Koncem prosince vysoce výkonná advokátní kancelář Clare Locke varovala Newsmax, Fox News a OAN před jejich úmyslem zahájit soudní spory proti sítím jménem Dominion. „Myslím, že je fér říci, že v lednu budeme mačkat spoušť v mnoha soudních sporech. Škoda, kterou napáchali, už byla obrovská,“ řekl právník Tom Clare listu The Daily Beast. „Čas na odvolání není teď, bylo to před týdny. Jsem si jistý, že odvolání nenapraví škodu, ale je to správné bez ohledu na soudní spory.“

Vedoucí představitel Dominionu již podal samostatnou žalobu proti Giulianimu, Powellovi, OAN a Newsmax kvůli tvrzením, která ho osobně obviňují ze zmanipulování voleb proti Trumpovi. Dominion sám o sobě není součástí tohoto obleku.

Jinde Eric Coomer, ředitel produktové strategie a bezpečnosti společnosti Dominion, požaduje náhradu škody a také veřejné odvolání v soudním sporu, který považoval za „snahu odvrátit co nejvíce škod způsobených mně, mé rodině, mému životu, a mé živobytí v důsledku mnoha nepravdivých veřejných prohlášení, že jsem byl nějakým způsobem zodpovědný za „zmanipulování“ prezidentských voleb v roce 2020.“

Skutečnost, že Fox News, dobře financovaná síť s miliardovými příjmy, bere hrozbu soudních sporů dostatečně vážně, nakonec pro Newsmax nevěstí nic dobrého.

reklama

Jak sám přiznává, generální ředitel sítě Ruddy stále osobně investuje peníze do Newsmax, aby byl konkurenceschopný. PodleThe New York Times, televizní síť v současné době ztrácí peníze navzdory investice v hodnotě 70 milionů dolarů mezi roky 2014 a 2017. Zdá se, že to bylo způsobeno tím, že Ruddy platí poskytovatelům kabelových služeb, aby umístili Newsmax do svých sestav. 'Není neobvyklé, že to společnosti dělají, když začínají,' řekl RuddyTimesaniž by konkrétně popsal své vlastní uspořádání.

Ruddy „nepotřebuje soutěžit s Foxem,“ řekl The Daily Beast člověk obeznámený s provozem Newsmax, „musí býtvnímanýjako soutěžit s Foxem.' Zasvěcenec dodal, že generální ředitel Newsmax je „opravdu dobrý v marketingu“ a jediné, o co se „stará, je propagovat [síť], aby získal investiční peníze na její prodej.

'Newsmax je grift,' Matt Gertz, vedoucí pracovník liberálního dozorčího orgánu Media Matters, řekl Vox koncem prosince . 'O Newsmaxu musíte pochopit, že jde o neziskový televizní byznys, který je spojen s velmi ziskovým digitálním a informačním byznysem.'

Gertz odkazoval na skutečnost, že Newsmax ve skutečnosti začal v roce 1998 jako středopravý digitální zpravodajský server, který se v té době převážně zaměřoval na obsah proti Clintonovi. V následujících desetiletích se rychle prosadila a zaznamenala obrovský nárůst návštěvnosti, což nakonec vyústilo v roce 2014 ke spuštění její televizní sítě.

Ale i úspěch webu v posledních letech opadl. „V jednu chvíli měl [Ruddy] 10–12 milionů [unikátních zhlédnutí] na této stránce a mohl na ní vydělat peníze a lidé se na to dívali a viděli, že je to odpad bez původních zpráv a nyní je to jen 1 m nebo 2 m unikátů, “ uvedl dále známý zdroj pro The Daily Beast.

Zároveň Ruddy vyjádřil možná klamné přesvědčení, že Newsmax může předat Fox News jako primární cíl pro konzervativní diváky.

reklama

'Velký příběh je, proč předběhneme Fox News rychleji, než si kdokoli představoval,' řekl prohlásil deníku The Daily Beast koncem minulého měsíce. „Příjmy z kabelové a OTT televize budou v příštích 10 letech robustnější a konzistentnější než z online obchodu,“ řeklTimes.

Přesto, i když Newsmax ustojí hrozbu soudních sporů, přízrak tvrdých soudních sporů by mohl přimět Ruddyho, aby zabrzdil šíření pobuřujících lží a nepodložených konspirací, které pomohly přilákat tolik nových diváků a vyvinout tlak na Fox News.

Případy vznesené společnostmi Dominion a Smartmatic jsou „mimořádně silné“, protože „opakovaná obvinění proti oběma společnostem jsou jasně pomlouvačná a jistě způsobila obrovskou reputační a finanční škodu oběma,“ známý ústavní právník Floyd Abrams. řeklThe New York Times . 'Je příliš brzy předpovídat, jak případy, pokud budou zahájeny, skončí,' dodal. 'Ale není příliš brzy říkat, že by byli pro obžalované velmi nebezpeční.'

TimesMediální sloupkař Ben Smith podobné pocity zopakoval a minulý měsíc řekl MSNBC: „Toto je případ, kdy pro dvě ze společností – pro OAN a Newsmax – je to obrovská hrozba. Právě teď pálí peníze. Snaží se vytvořit nový Fox, napravo od Foxe. Potřebují pořád shánět peníze. A je velmi těžké získat peníze, pokud nad vámi visí obrovská žaloba na pomluvu.“

Ale nakonec největším rizikem pro Ruddyho vizi udělat z Newsmaxu ziskového hráče ve světě kabelových zpráv nejsou ani tak soudní spory, jako vybíravá povaha konzervativních mediálních spotřebitelů.

Jakkoli se Newsmax snaží krmit nespokojené Trumpovy příznivce bezostyšně velkými porcemi komfortního jídla, co se stane, když prezident již oficiálně není prezidentem a ani Greg Kelly nemůže předstírat, že volby mohou být stále svrženy? Nebo ještě hůř, co se stane, když se příliv diváků Newsmax jednoduše začne nudit strnulým souborem řečí, které opakuje malá hrstka méně než okouzlujících osobností vysílajících ze špatně osvětlených studií s žádným z okouzlujících, vysoce lesklých... vzduchový lesk Fox News?

reklama

'Nemyslím si, že program je nastaven správně,' Jami Salamida, bývalý divák Fox, který nedávno přešel na Newsmax, řeklThe Washington Post 'V podstatě hrají celý den stejné koncerty.'

'Je to trochu nudné, ale jsem oddaný,' přiznal další nový divákPošta. 'Budu to sledovat, dokud se to nezlepší.'

Nakonec však někteří věří, že Ruddy bude spokojen bez ohledu na výsledek, pokud si zachová blízkost moci.

„Rád poskakuje a je vnímán, že ‚nejsem tak velký jako oni, ale jsem v klubu‘,“ řekl zasvěcenec Newsmax. 'Je jako jock sniffer.'