Recenze ‚The Walking Dead‘: We Are All Negan

Zábava

Zombie sní muže, žena zdědí Zemi.

Tak je tomu v epizodě „The Same Boat“, v epizodě s lahví, v níž dominují ženy, a která je náhodou jednou z nich Walking Dead' Nejlepší za celou sezónu a překvapivě introspektivní pohled na mateřství, víru, brutalitu a stále nejasnější hranici mezi dobrými a zlými.

Koleda , kdysi pokorná postava, jejíž schopnost proměnit se v a Rambo jako válečník apokalypsy z ní, zdánlivě, udělal oblíbence fanoušků znovu změkne , i když jen jako lest, jak přelstít její únosce, tři kruté ženy Spasitele. (Jediný muž z nich umírá předčasně na zranění paže. Jeho epitaf, který vyslovila žena, se kterou spal, a zjevně každou chvíli praštil: „Kluci nezvládají bolest.“)

Carolin plán funguje, její věznitelé umírají, přesto se objeví otřesená a nejistá sama sebou. Poprvé po letech přiznává, že není v pořádku – protože poprvé byla nucena zírat přímo do pokřiveného odrazu sebe sama, zrcadlícího se v žalostné psychice mladší ženy, která už necítí vinu za zabíjení.

Ta mladší žena, Paula (hrála skvěle kyselou Aliciu Witt), je odhalena jako hlas, který Rick slyšel z vysílačky na konci epizody z minulého týdne, ve které tým Alexandrie vtrhl do areálu Spasitele, ukradl všechny zbraně a všechny zavraždil. uvnitř (mnozí ve spánku) a vzali jednoho osamělého opozdilce jako rukojmí.

Vítězství „zlikvidujte je dříve, než oni zlikvidují nás“ bylo prázdné: Maggie a Carol byly zajaty a nepřítel č. 1 skupiny, Negan, stále není nikde k nalezení. Ale vítězství také vyvolalo nejasné otázky: Pokud si Spasitelé zaslouží zemřít, protože zabíjejí a terorizují lidi, je Rickův tým zde opravdu tak odlišný? A po drzé brutalitě nájezdu nemá ’Chelle, Spasitelka, právo na Maggie vrčet: „Nejste ti dobří. Měl bys to vědět'?

I přes všechny své krokodýlí slzy si Carol začíná uvědomovat pokrytectví. A ke svému zděšení najednou ve svém únosci vidí příliš mnoho sebe sama. Paula se chlubí tím, že ztratila přehled o svých lidských zabitích „někde ve dvouciferných číslech“, když přestala cítit výčitky svědomí – a lásku a empatii, alespoň byste tomu chtěla věřit. Carol má seznam zabití dlouhý 20 jmen.

Stejně jako Carol, i Paulin život se kdysi točil kolem toho, aby ostatní byli šťastní: byla sekretářkou („Donesla jsem svému šéfovi kávu a udělala mu ze sebe dobrý pocit,“ říká), byla manželkou a matkou čtyř dívek. Carolinu tvář přelétne záblesk bolesti, když jediný muž ve skupině zasáhne Paulu (její vlastní nyní mrtvý manžel Ed, byl násilníkem), ale Paula trvá na tom, že tohle a všechno ostatní, co ztratila, ji jen posílily – stejný příběh. mohla být přidělena Carol, než se začaly objevovat praskliny na její fasádě.

Takže když se Paula zeptá Carol: 'Zabiješ mě?' Carolina odpověď („Doufám, že ne“) je bolestivá i složitá: Je to způsob, jak udržet lest a je to upřímné, ale také nám říká, že Carol se v Paule poznává – a že se jí nechce podobat.

Zatímco Carol přichází k znepokojivému poznání o sobě a své skupině – i když neochotně pokračuje v dalším násilí, aby zůstala naživu – tato nevědomá změna je nejviditelnější na Maggie, dříve věřící matce, která je známá spíše svou loajalitou a přirozeným vůdcovstvím. Alexandrie než brutalita nebo bezohlednost.

Maggie a její svěřená věznitelka, žena s hlubokým hlasem jménem ’Chelle, která se jí zdá být věkově blízká, mají také několik společných věcí, i když jen tolik, aby s ní Maggie na okamžik sympatizovala. Když Maggie viděla useknutý prst svého věznitele (trest za pokus ukrást plyn od Spasitele) a vytetování jména „Frankie“ na jejím zápěstí, ptá se, jestli Frankie bylo jméno přítele, kterého ztratila. 'Sakra, ne, sotva jsem ho znal.' Byl to čurák,“ odpověděla Chelle. „Frank byl můj táta. Tak jsem chtěl pojmenovat to dítě.'

Tahle věta mě totálně zničila – najednou to vysvětlovalo uražený výraz ve tváři ženy, když se dozvěděla, že je Maggie těhotná, a polidšťovalo to její přehnanou agresivitu. Maggie zašeptá „Omlouvám se“, ale to jí nedovolí, aby na Carol naléhala, aby „dojedli“ každého Spasitele, než utečou.

Brzy je 'Chelle pryč a Maggie používá pažbu své pistole, aby udeřila do hlavy staré ženy (Molls, která Carol přezdívá „nervózní ptáček“ a pronese ikonickou komiksovou větu „My všichni jsme Negan“), odchází za znetvořeným nepořádkem, který musel připomínat polaroidy, které Glenn viděl na stěně areálu Spasitelů, zobrazující Negana a jeho ostnatou baseballovou pálku Lucillinu ruční práci. Křičí na Carol, aby zabila Paulu, což také udělá. A ve velkém finále uvězní opožděně přijíždějící skautskou posádku v zamčené místnosti a zapálí ji, stojí venku, zatímco se ozývají výkřiky a poté utichají.

Další vítězství dobrých hochů. Že jo?

Dopad těchto posledních dvou epizod je zřejmý v Rickově posledním dějství: střelba jejich zajatého Spasitele Prima do hlavy poté, co skupina konečně najde Carol a Maggie. Před dvěma týdny mohli diváci sotva mrkat. Po „The Same Boat“ působí tento akt téměř nelidsky, což se odráží v Carol's (Koleda's!) zděšený obličej.

Částečně je to zásluha herců, jako je Melissa McBride, která dokáže vyprávět velké množství příběhu Carol pohledem nebo bohatě mnohovrstevnatým tónem, a Steven Yeun, díky kterému se Glennovi bolest změnila v znechucení z nutnosti zabít dalšího člověka. poprvé v epizodě z minulého týdne rezonují tím nejžaludnějším způsobem.

Scénář tohoto týdne od Angely Kang byl pro show také vítanou raritou, a to jak tím, že se téměř okamžitě ponořil do příběhů nových postav (taktika, kterou bych si přál, aby se show používala častěji, protože díky ní bude mít jejich přítomnost i smrt větší dopad), tak díky hodinový, Bechdel-šťastný reflektor na jednu z nejvíce nevyužívaných MVP show, Maggie a Carol, postavu, které stejně nemáme nikdy dost.

Minulý týden Tobin mazaně poznamenal, že důvodem, proč se Carol tak často zdá nepřemožitelná, je to, že je „mámou“ pro své vlastní mrtvé děti i pro lid Alexandrie. Je to role, která jí – a mnoha z největších akčních hrdinek posledních 50 let, jako je Sarah Connor a Ellen Ripley – dodává neuvěřitelnou sílu. Ženy této epizody byly všechny matky a všechny přeživší samy o sobě.

Ale fráze „Všichni jsme Negan“ – a veškerá brutalita a nemorálnost, která z toho vyplývá – se má vztahovat pouze na Spasitele. Víte, 'zlí hoši'. V dnešní době však všichni vypadají téměř stejně.