Proč by NPR a PBS měly přestat brát vládní peníze

Politika


Proč by NPR a PBS měly přestat brát vládní peníze

Stojí malá částka vládního financování za politický tlak, který může prezident Trump vyvinout na veřejnoprávní vysílání?

To je otázka, kterou by si naše subjekty veřejnoprávního vysílání měly klást nyní, když prezident, jak se očekávalo, navrhl snížit veškeré federální financování veřejnoprávního vysílání. Komentátoři NPR by si měli myslet, jak hezké by bylo bez obav kritizovat prezidenta Trumpa beze strachu z následků. Reportéři PBS by měli snít o neomezené schopnosti podávat skutečné zprávy, včetně uvádění všech Trumpových „faktů“.


Přestřihněte šňůru, veřejné vysílání a buďte svobodní.

Říkám to jako fanoušek veřejnoprávního vysílání. Nezávislá média nyní potřebujeme více než kdy jindy a státem financovaná média nezávislá nejsou. Veřejnoprávní vysílatelé jsou vůči vládě méně kritičtí, než by mohli nebo měli být. Ano, veřejnoprávní vysílání dostává od vlády relativně málo peněz. Společnost Corporation for Public Broadcasting (CPB) přichází450 milionů dolarů ročně , což je v podstatě zaokrouhlovací chyba ve federálním rozpočtu, a NPR má důsledněudržovaný že v průměru „méně než 1 %“ jeho „provozního rozpočtu pochází ve formě grantů od CPB a federálních agentur a ministerstev“. Absolutní čísla jsou ale nepodstatná. Veřejnoprávní vysílání bojuje zuby nehty, aby si udrželo skrovné útržky veřejných peněz, které získá, a dokazuje, že finance, jakkoli malé, jsou dostatečně významné na to, aby ovlivnily jejich chování.

Prohlášením „nezávislosti“ se veřejnoprávní vysílání nakazilo formou Stockholmského syndromu, který ignoruje historii i realitu. Veřejnoprávní vysílání bylo vytvořeno, aby bylo řízeno vládou. V roce 1967, během počátečních debat o vytvoření Corporation for Public Broadcasting, senátor Norris Cotton (R-NH) přímo vystoupil a řekl: „Pokud máme příležitost cítit, že existuje šikmost, [nebo] zaujatost Kongres by mohl ředitele buď učinit „velmi nepohodlnými“, nebo by mohli „ukončit některé ze svých aktivit v Rozpočtovém výboru“.

Soukromě financované, nezávislé, nekomerční televizní sítě ve skutečnosti předcházely veřejnoprávnímu vysílání a náš moderní systém veřejnoprávního vysílání byl částečně vytvořen, aby je nahradil. National Educational Television – vytvořená v roce 1952 s Fordovou nadací poskytující lví podíl na financování – byla schopna vysílat tvrdě zasahující, ne-li podvratné, dokumenty, jako např.Kdo nás pozval?, který kritizoval zahraniční politiku USA, a britský dokumentUvnitř severního Vietnamu, což bylo v rozporu s tvrzením vlády, že armáda nezaútočila na civilní cíle.


I bez státních penězUvnitř severního Vietnamupřiměl 33 členů Kongresu, aby podepsali protestní dopis. S vládními penězi je nepravděpodobné, že by se to někdy odvysílalo.

NET pochopil, že vládní peníze vždy přicházely s řetězci. Brožura NET z poloviny 60. let vysvětlovala, jak by v Kongresu došlo k „rozruchu“, kdyby veřejně financovaný subjekt představil „upřímný dokument o segregaci nebo socializované medicíně nebo kontrole porodnosti“, a proto se NET vyhýbala vládnímu financování. Když byla v roce 1967 vytvořena společnost Corporation for Public Broadcasting, prezident Johnson a později prezident Nixon doufali, že kontrolovaná CPB by mohla vyřadit NET z provozu.

Pro každého prezidenta posedlého médii a image, který je ochoten dohnat svou moc až na hranici možností, představuje veřejnoprávní vysílání snadný cíl. Nixon využil rozpočtové tlaky a personální volby, aby přiměl CPB k zasílání zpráv „přívětivějších pro správu“.

Memorandum z roku 1969 načrtlo cíle administrativy: vytvoření nové „veřejné“ mediální sítě, která bude konkurovat nezávislejším zdrojům, jako je NET. Tato síť by mohla být řízena, protože Bílý dům by „měl ruku ve výběru hlavy takové velké nové organizace, pokud by byla financována společností [CPB]“. Tou hlavní novou organizací se stala PBS. Po zahájení vysílání PBS byl NET dokončen jako samostatná síť. Některé její programy, jako napřNET Journala zařízení (New York’s WNET) převzala a udržovala PBS.


Nixonova administrativa pohrozila, že zadrží navýšení finančních prostředků, pokud nebudou učiněny určité ústupky. Franku Pace, Jr., tehdejšímu předsedovi představenstva CPB, řekl Peter Flanigan, prezidentský asistent, že „navrhované navýšení financování korporace o 5 milionů dolarů bylo podmíněno vytvořením nových zařízení pro produkci programů, která nahradí National Educational Televize.' Ale nové výrobní zařízení nesmí být „antiadministrativní“. Pace odpověděl, že „existují omezení týkající se jeho schopnosti řídit celkovou programovou a vysílací politiku nekomerčních stanic“, ale Flanigan dal jasně najevo: „vládní financování CPB by nemělo být použito k vytváření antiadministrativních programů.

„Antiadministrativní“ programování NET nakonec přimělo Nixonův Bílý dům, aby se pokusil nahradit jakékoli soukromé financování čistě veřejným financováním, a také zakázal CPB přijímat vnější financování. Teprve pak mohla být politika veřejnoprávního vysílání zcela pod jejich kontrolou.

V důsledku těchto tlaků, stejně jako 40 let republikánů, kteří si stěžovali a vyhrožovali defundací, se CPB začala vědomě držet mimo politický zaměřovač Bílého domu a Kongresu a vytvořila kulturu plachou ze zbraní, která, řekl bych, existuje dodnes. . Pokud se prezident Trump nemůže zbavit financování CPB, zdá se pravděpodobné, že „vytáhne Nixona“ a ještě více poškodí nezávislost organizace.

Pokud chtějí představitelé veřejnoprávního vysílání znovu získat nezávislost, které se kdysi NET těšila, mám návrh: Oznamte, že se vzdáte vládního financování ve snaze osvobodit se od politického tlaku, vytvořte nekomerční, neziskový mediální subjekt, který běží výhradně na darech a poté uspořádejte největší sbírku, jakou jste kdy měli.


Klidně napíšu první kontrolu.